Tips Mudah Membaja Limau Kasturi Guna Kepala Udang

Setiap kali siang udang, kepala dan kulit udang saya akan simpan. Benda boleh buat baja, buat apa kita buang kan. 2-2 sisa ni sangat power bila digunakan pada pokok. Kepala dan kulit udang ni kaya dengan chitin @ chitosan. Banyak sangat kelebihan chitosan ni. Antaranya boleh meningkatkan tahap antibodi pokok terhadap sesuatu penyakit dan boleh …

TERUSKAN BACAAN

4 Langkah Mudah Dan Cepat Bilas Cocopeat Untuk Berkebun Dirumah

Sebelum kita guna cocopeat sebagai media tanaman, eloknya kita bilas dulu cocopeat tersebut dengan air kosong. Ada 2 sebab kenapa kita perlu bilas/flsuhing cocopeat tersebut. 1. Ada “garam” bersama-sama dengan cocopeat. Garam tersebut boleh mengikat nutrient dan kesannya akar tak dapat nak ambil nutrient tersebut dengan baik. Bila kita bilas, garam tersebut dapat disingkirkan dan …

TERUSKAN BACAAN

Panduan Lengkap Buat Baja Daripada Sisa Dapur

Sekarang ini, saya dah tak pening kepala lagi bila ada sisa dapur. Kita campak je sisa dapur tu dalam “tong ajaib” ini. Lepas tu, tabur sikit gula merah. InsyaAllah tak berbau busuk. Bau masam manis lagi. Buat sahabat yang suka berkebun, kat rumah kalian mesti ada “tong ajaib” ini. Sangat-sangat membantu dalam menguruskan sisa dapur. …

TERUSKAN BACAAN

error: Content is protected !!